Gradinita cu program prelungit

Dumbrava Minunata Giurgiu

”IMPREUNA PRINDEM CURAJ”

In cadrul Programului „Împreună prindem curaj”, initiat de Ministerul Educatiei, G.P.P.”DUMBRAVA MINUNATA”, GIURGIU, a realizat proiectul „Să creștem în armonie cu respect și bucrurie!”.

Scopul acestui proiect:

• Îmbunătățirea relațiilor/coeziunii dintre personalul școlii, familie și preșcolari/elevi, inclusiv a colaborării acestora în vederea susținerii victimelor să gestioneze momentul traumatic și a autorilor să-și îmbunătățească comportamentul;

• Îmbunătățirea abilităților sociale și emoționale ale preșcolarilor/elevilor, inclusiv a capacității acestora de identificare, interpretare, exprimare și autocontrol/ autoreglare a emoțiilor într-o manieră constructivă față de sine și față de ceilalți;

• Conștientizarea consecințelor asociate săvârșirii faptelor.

„Omul e ca și copacul. Dacă de mic se strâmbă, anevoie se mai îndreaptă”

Violența este una din marile probleme ale lumii contemporane. Presa scrisă sau audio vizuală, informează în permanență cu privire la diverse manifestări ale acestui fenomen. În acest context, apariția diferitelor forme de violență în mediul școlar și preșcolar pare aproape o fatalitate și devine adesea un lucru obișnuit, cu care oamenii coexistă fără măcar a mai sesiza pericolul. Reflecta problematica violentei care este tot mai frecventa in zilele noastre. Din pacate violenta apare si in mediul scolar datorita faptului ca prescolarii/ elevii nu au abilitati sociale si emotionale bine dezvoltate, nu stiu sa se comporte asertiv in timpul jocului, nu stiu sa-si regleze emotiile, mai ales pe cele dezaptative si nu le este dezvoltata stima de sine.

Violența în grădinițe poate avea mai multe forme: agresiune verbală, bullying, agresiune fizică între copii etc. Aceasta are de cele mai multe ori forme uşoare de tipul tonului ridicat, tachinării, insultelor, intimidării, scuipării, muşcării, deposedării de obiecte peronale, de cele mai multe ori de jucării, aruncarea de obiecte sau refuzul de a participa la activităţi. De aceea este primordial modul în care noi, cadrele didactice, gestionăm aceste situații și cel mai important cum le prevenim.

Este mai usor sa formam atitudini si comportamente nonviolente, decat să corectăm. Fiind prima etapă de educație formală a copiilor, educația timpurie are un impact semnificativ asupra dezvoltării armonioase a acestora. Datorită unei educații timpurii potrivite, copiii vor avea un succes mai mare la școală, la locul de munca și în contextul social. Când sunt mici, copiii sunt capabili să absoarbă mai multe informații și să deprindă noi abilități. De aceea este important să nu neglijăm rolul educației timpurii, ci să începem dezvoltarea și formarea abilităților la copii de la o vârstă cât mai fragedă.

Formular de inscriere Impreuna prindem curaj#mce_temp_url#
Formular de raportare Impreuna prindem curaj #mce_temp_url#

G
alerie foto

sugestii-dumbrava-minunata